domingo, 17 de febrero de 2008

REGÜELTA



Regüelta es la organización juvinil cántabra y de disquierdas que surdió enti los setoris pupularis y cumprumitíos de la mozandá d’isti País col ojetivu de contribuir a la costrución y dinamización d’un espaciu mozu ensumisu, asambleariu, críticu, solidariu, cántabru y combativu que valga p’articular a la mozandá ena muestra tierra y, d’esti mou, convertila nun referenti ena vida de Cantabria pa la consecución de nuestros ojetivos y rivindicacionis cumu mozos y cumu cántabros.





Un pocu d’hestoria

Regüelta jue fundáa’l 1u Mayu de 1.998 por jenti endependienti, onqui con esperiencia previa notras organizacionis juvinilis, cumu Asociación de Mozos Antifacistas de Cantabria o Coleutivos de Mozos Comunistas. Dendi aquellu, jué ajuntándose jenti nuevu que ha cuntribuíu a enriquecer la organización y a ajirmala. Aguañu, la muestra trayeutoria d’alucha es enegabli. Dendi aquel Primeru Mayu jasta hui, participamos con otros coleutivos y organizacionis y emburriáu distintas atividais a tolos nivelis: Conceju de Mozos n’Alucha, movilizacionis istudiantilis, nel Conceju escontra la Guerra d’Irak, antifacismu y antiglobalizaciòn, n’apoyu de pueblos (kurdu, asturianu, sajarahui, palistinu...), escontra la Uropa’l capital, pola libertá de despresión, escontra’l caciquismu, n’aluchas obreras (Manifiestu Mozu escontra la esindustrialización de Cantabria, Huelga Jeneral…) y escontra la destrución meyambiental de Cantabria (apoyando la ganadería, l’acaldamientu la costa, escontra las centralis térmicas y ceminteras…) , pola costrución nacional cántabra (movilizándonos nel Día Nacional o enos partíos de la Seleic. Cántabra), pola Lingua…




Somos de disquierdas

Tuviendo’n cuenta las distintas visionis y sensibilidais que dendi la disquierda desistin dentru la organización, Regüelta considérase una muvición socialista. Aluchamos pol socialismu porque apostamos pola justicia social, l’enternacionalismu y la solidaridá, los derechos coleutivos -y éstos cumu garantía las libertais individualis- la liberación sexual y de jéneru, l’eculujismu y el control y jestión popular y democrática de la tierra y los meyos de prudución. Aspiramos a costruir un mundu mijor ensín clasis ni desplotáos, ensín xenofobia, racismos, patriarcalismos ni discriminacionis de dengún tipu; aluchando por un desarrollu integral baju direición popular que tena nel bienestar social, económicu y ecolójicu de los pueblos los puntos fundamentalis del su programa d’autuación





Entendemos qu’estos ojetivos nu puéin asganzase baju’l sistema capitalista, por esu aluchamos pola su superación y sustitución total pol socialismu cumu alternativa desarrollando las línias de trebaju y autuación necesarias pa ellu. Regüelta queda amachambráa d’esti mou dentru l’amplia muvición mundial pola liberación social que, al treviés de la hestoria ha quedáu despresáa en jechos a esgaya y coleutivos de tou tipu que, enas más diversas cundicionis, tratarin de costruir un mundu más justu y una alternativa a lo establicíu.



Somos Cántabr@s

Regüelta es una muvición juvinil socialista y cántabra. Cavilamos que Cantabria es una nacionalidá, un pueblu conformáu al treviés de la hestoria con peculiaridais culturalis, etnográficas y lingüísticas, que juntu a un espaciu jeográficu-ambiental y unas basis económicas difinías dio lugar a la desistencia de una concencia sellenca d’especificidá cumu pueblu. Y nós, cumu mozos que vivimos en Cantabria, entendémonos parte d’isti País, parte d’isti pueblu.



Encontóo, enas circunstancias autualis, a la jenti cántabru le falta voz y poder de dicisión pa entarajilar la muestra vida cumu coleutividá. Cumu consecuencia de la globalización y del mou capitalista de prudución el muestru pueblu quedó relegáu a ser un país dependienti, esestruturáu, individualista, ensín tejíu endustrial, destináu a ser una reserva turísticu-especulativa pal binificiu d'unos pocos sacrificando'l bienestar de las clasis pupularis cántabras, apastrajando la muestra cultura y utilizándonos cumu arieti y cortajueos escontra otros pueblos de la Pinínsula Ibérica. Y la su mozandá aborregau, alienau, aculturizau y esenraizau pa facilitar tou isti procesu de despoliu, españolización y esplotación de Cantabria y los sus recursos naturalis y humanos.







Entendemos que la situaciòn enantis discrita nu puéi superase dendi'l marcu l’Estatutu d'Autonomía ni dendi la Costitución Española, y muchu menos dendi la Uropa’l capital y la su Costitución. Tolo contrariu, creemos que son marcos que contribuyerin, contribuyin y van contribuir al caltenimientu de la situación y al su empioramientu.



Nujotros queremos romper con too esto. Pa poder costruir el socialismu dendi Cantabria tenemos que devgolveli la dinidá a isti País, y esti caminu namás puéi jacese aluchando pa que seamos los cántabros los únicos que decidamos cúmo mos organizamos, es dicir, aluchar pa que'l pueblu trebajaor cántabru tenga un autogobiernu dajechu y rial sobri sí mesmu y ensín enjerencias esterioris. Entendemos d'esta manera l’alucha pol autogobiernu y l'autojestión cumu un pasu estritamenti necesariu pa costruir un futuru mijor y en dinidá. El muestru aquel es desarrollar un PROYEUTU DE FUTURU, no basáu en glorias pasáas y muchu menos en chovinismos y esencialismos de dengún tipu, sino que tien l'ojetivu de costruir una Cantabria justa, popular y de los trebajaoris, solidaria y enternacionalista, antipatriarcal y antirracista, ecolójica y desarrolláa económicamenti sigún las muestras necesidais.




Somos Moz@s
Cumu muvimición juvinil que somos tenemos necesidais y problemas concretos polos qu'entendemos que tenemos d’aluchar.



Ena situación d'aguañu, con una Cantabria capitalista y dependendienti, custionis cumu l’alucha escontra'l paru y por un trebaju dinu, escontra la especulación, pol acesu a la vivienda y la desistencia de centros socialis, la muestra endependencia familiar, la recuperación de la muestra cultura cántabra, la costrución d'un sistema educativu públicu, laicu y no alienanti que mos forme cumu presonas, el muestru derechu a un ociu popular, alternativu y alejáu del cunsumismu, la sexualidá, las drogas y l’alucha escontra'l narcotráficu, la represión, la destrución ecolójica qu’hipoteca'l muestru futuru, son custionis que cuejin un aquel dramáticu y que mos afeutan dajechu cumu mozos.



Por eso creemos tener angu específicu que dicir anti estas situacionis. Creemos que tenemos d’estar organizaos pa poder desenrollar la muestra propia alucha juvinil, dendi'l muestru propiu puntu de vista de cara a costruir un futuru más dinu nuna sociedá mijor.



Cúmo ajuncionamos
El muestru ajuncionamientu es asambleariu. Intentamos ajuir de tou tipu de burocratismos y presonalismos antidemocráticos costruyendo una organización horizontal al másimu de lo pusibli siendo los militantis los que disponemos de la última parabra. Organizámonos al treviés d'asambleas de barriu, localis y comarcalis, entarajiláas al treviés de l'Asamblea Nacional. Encontóo, a la vez que mos entarajilamos asambleariamenti, tamién intentamos poner en marcha estruturas de trebaju seutorial: cumisionis, Frentis d’Alucha.




Regüelta es una muvición juvinil autónoma y alegal. Nu somos la mozandá de dengún partíu u organización de dengún tipu ni estamos vinculaos a denguna estrutura estatal. Nu tenemos, asina mesmu, financiación de parti de coleutivu u aministración denguna. Rializamos diversas atividais que mos ayudin a financiamos (venta de material, jorras solidarias...) y caltenemos cumu grupu endependienti. Amás, somos una asociación alegal, esto es, nu estamos daos d'alta en denguna lista aministrativa, pos ello diba facilitar l'aición represiva sobri la mozandá ensumisu cántabru que ya tienin sufríu otros coleutivos, ya sea por pegar cartelis, jacer pintáas, entarajilar concentracionis de protesta o colocar mesas informativas ena calli.





Asumiendo la muestra endependencia organizativa y financiera, Regüelta trebaja por ajirmar los lazos d’aunión enti organizacionis de dellos aqueles con ideas amejáas col ojetivu de entarajilar aicionis y conformar una Muvición Pupular Cántabra cumu espaciu pulíticu que faciliti el cunsiguir los muestros ojetivos cumu Muvición Socialista de la Mozandá Popular Cántabra.









LA MOZANDÁ CÁNTABRU REBELDI,


CON CONCENCIA DE PUEBLU Y DE CLAS.


POR CANTABRIA Y EL SU PUEBLU TREBAJAOR,



ENDEPENDENCIA Y SOCIALISMU !









www.labarored.org/reguelta


reguelta_cantabria@labarored.org




No hay comentarios: